Dag 4 - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Marjanpolhout - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Marjanpolhout - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Marjan

19 April 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Zuid Afrika dag 4

Om 4.15 uur opgestaan. Het opstaan viel mee want vandaag gaan we naar het Krugerpark. Om 5.00 uur een bakje koffie en van het hotel een ontbijtpakketje meegekregen. Het leek wel een overlevingspakket, er zaten twee broodjes in, chips, pinda, kitkat, fruit enz. Daarna de bus in om net voor zessen te staan bij de poort van het Krugerpark. In het park stonden 4 mooie jeeps voor ons klaar. Onze chauffeur voor deze dag is Alfred. Om 6.15 uur op pad om de big five te spotten. Het was erg koud in de jeep. Het was een open jeep waar de wind goed doorheen waaide. We hadden veel laagjes aan maar toch was het fris.We hadden redelijk snel succes want na een half uur zaken wij een neushoorn. Heerlijk slapend langs de weg. Ik begrijp dat het Krugerpark een hele groot park is, waar je de dieren niet zomaar aantreft en dat er echt goed gezocht moet worden. Het is ook niet dat de dieren vaak op dezelfde plekken verblijven maar overal kunnen zitten. Toch hebben we succes vandaag. Op de weg loopt een hyena. Op een gegeven moment wordt Alfred ineens heel enthousiast. Er zijn cheeta's gevonden. Die zien ze bijna nooit want in het hele park leven er maar 300. Toen wij er aan kwamen, zagen we ze nog in de verte lopen, hele mooie beesten maar helaas heb ik deze enorme mooie beesten niet vast kunnen leggen op camera. Verder hebben we deze dag 4 olifanten, 10 zebra's, 6 giraffen, veel impala's, 2 buffels, 2 leeuwen en wat verschillende aapsoorten gezien. Ook hebben we veel vogels gezien alleen ik heb er maar 1 vast kunnen leggen voor het thuisfront.
Om 3 uur uit het park gegaan met een temperatuur van 32 graden. Op weg naar het hotel om daar heerlijk na te genieten van al het moois wat we gezien hebben vandaag. Heerlijk avondeten gegeten, vooraf carpaccio en als hoofgerecht vis nl heek. Ik zoek thuis wel op wat voor vis ik gegeten heb maar het was wel lekker. Met deze reis zijn natuurlijk ook redelijk wat 65 plus mensen mee. Zij wilden ineens gaan zingen na het eten. Dit was voor mij het moment om even te vluchten. Morgen mogen we uitslapen. We gaan pas om 11.00 uur richting Swaziland. Een kortere route dan gedacht omdat het hotel waar we overnachten net over de grens in Swaziland ligt.